THE MAIN ASPECTS OF THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION
Keywords:
digital technologies, innovation, information and communication technologies, digital technologies, distance learning, electronic educationAbstract
This article analyzed the process of digitization of modern education. The relevance of the study is determined by the special role of education in the life of modern society, which is based on the principles and values of the post-industrial period. The quality of human potential, and the willingness of people to face natural and social difficulties largely depend on the effectiveness of the educational system.
References
Axromeeva T.S., Malinetskiy G.G., Posashkov S.A. Raqamli haqiqatning ma'nolari va qadriyatlari: kelajak. Urushlar. Sinergetika // Falsafiy fanlar. 2017 yil. 6-son. S. 104-120.
Бодрийяр Ж. Джим в тени большинства или конец общества. Екатеринбург: Издательство Уральского университета, 2000. 96 с.
Буданов В.Г. Новые технологии цифровой жизни – перспективы и риски изменений антропосферы // Философские науки. 2016. № 6. С. 47-55.
Дубровский Д.И. Электронная культура. Кто против? // Философские науки. 2017. № 2. С. 50-57.
Иванова В.П., Еременко В.В. Интеллектуальная культура цифрового общества // Цифровое общество как культурно-исторический контекст развития человечества: сборник научных статей / общ. изд. Р.В. Ершова. Коломна: Государственный социально-гуманитарный университет, 2016. С. 151-155.
Ильин И.А. Я смотрю на жизнь: Книга медитации. М.: Эксмо, 2007. 526 с.
Кутырев В.А. О судьбе управления и права в цифровом обществе // Вестник Нижегородской академии МВД России. 2019. Номер 1 (45). С. 278-281.
Луман Н. Правда СМИ. М.: Праксис, 2005. 256 с.
Маклюэн М. Галактика Гутенберга: Становление принтера / пер. И О. Тюрина. Эд. 2. М.: Академический проект; Gaudeamus, 2013. 496 с.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Sharipov Abror Anvar ugli

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All Rights Reserved.