BO‘LAJAK BOSHLANG‘ICH SINF O‘QITUVCHILARINING O‘QUVCHILAR O‘QISH SAVODXONLIGINI RIVOJLANTIRISHGA METODIK TAYYORGARLIGINI TAKOMILLASHTIRISHDA PIRLS XALQARO TADQIQOTINING AHAMIYATI

Authors

  • Doniyarov Mavlonbek Arabovich JDPU Boshlang’ich ta’lim metodikasi kafedrasi o‘qituvchisi

Keywords:

bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari, o‘qish svodxonligi, PIRLS, matn, tahlil, izohlash

Abstract

Ushbu maqolada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarning o‘quvchilar o‘qish savodxonligini rivojlantirish, matnni o‘qish va uni tushunish ko‘nikmasini baholash, o‘quvchilarning o‘qish savodxonligini rivojlantirishda PIRLS xalqaro tadqiqot materiallarining ahamiyati, yurtimizdagi ijobiy islohotlar doirasida Ta’lim yutuqlarini baholash xalqaro assotsiatsiyasi bilan olib borilgan chora-tadbirlar natijasida ushbu xalqaro tadqiqotda O‘zbekistonning ishtiroki va natijalar haqida fikr yuritilgan.

References

1. О‘zbekistоn Respublikаsi Prezidentining 2019-yil 20-аpreldаgi “О‘zbekistоn Respublikаsi хаlq tа’limi tizimini 2030-yilgаchа rivоjlаntirish kоnsepsiyаsini tаsdiqlаsh tо‘g‘risidа”gi PF-5712-sоn Fаrmоni. Хаlq sо‘zi. – Tоshkent, 2019-yil 30-аprel. №88 (7318).

2. О‘zbekistоn Respublikаsi Prezidentining 2022-yil 11-mаydаgi “2022–2026-yillаrdа Хаlq tа’limini rivоjlаntirish bо‘yichа milliy dаsturni tаsdiqlаsh tо‘g‘risidа”gi PF-134-sоnli Fаrmоni. Хаlq sо‘zi. – Tоshkent, 2022-yil 13-may. №98 (8160).

3. О‘zbekistоn Respublikаsining “Tа’lim tо‘g‘risidа”gi Qоnuni. 2020-yil 23-sentyаbr. О‘RQ-637-sоn.

4. Doniyarov M.A., Matkarimova S.A. O‘quvchilarning bilimini baholash bo‘yicha xalqaro tadqiqotlarda isjhtirok etish O‘zbekistonga nima beradi? Boshlang‘ich ta;limning zamonaviy tendensiyalari: Ta’lim va tarbiya integratsiyasi, Xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya. – Jizzax, 2021. – 337-339 b.

5. Doniyarov M.A. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining o‘qish savodxonligini baholashda xalqaro baholash dasturlarining ahamiyati. Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar. Belarus – O‘zbekiston qo‘shma tarmoqlararo amaliy texnik kvalivikatsiyalar instituti. Buxoro, 2021. – 225-233 b.

6. Doniyarov M.A. Development оf rеаding litеrасу in рrimаrу sсhооl students. Current research journal of pedagogics (ISSN –2767-3278) VOLUME 03 ISSUE 09. SJIF IMPACT FACTOR. 2022: 6.013. 36-41 b.

7. Ismoilov A. [va boshq.]. – Xalqaro tadqiqotlarda boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining o‘qish savodxonligini baholash (Boshlang‘ich sinf o‘qituvchilari, metodistlar va soha mutaxassislari uchun metodik qo‘llanma). “Ta’lim sifatini baholash tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazining matbaa bo‘limi”, Toshkent. – 2019. – 96 b.

8. Ismoilov A. [va boshq.]. – O‘qish savodxonligi qamrov doirasi. “Ta’lim sifatini baholash tadqiqotlarni amalga oshirish milliy markazining matbaa bo‘limi”. Toshkent. – 2021. – 92 b.

9. Muminova D. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining kitobxonlik madaniyatini shakllantirish metodikasi. ped.fan.b.fals.dok. ...diss. – Namangan, 2020. – 130 b.

10. Normurodova N. Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining savod o‘rgatish kasbiy-metodik kompetentligini shakllantirish. Ped.fan.b.fals.dok. ...diss. – Toshkent, 2021. – 113 b

Downloads

Published

2024-11-24

How to Cite

BO‘LAJAK BOSHLANG‘ICH SINF O‘QITUVCHILARINING O‘QUVCHILAR O‘QISH SAVODXONLIGINI RIVOJLANTIRISHGA METODIK TAYYORGARLIGINI TAKOMILLASHTIRISHDA PIRLS XALQARO TADQIQOTINING AHAMIYATI. (2024). Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 201-204. https://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/1595

Similar Articles

1-10 of 708

You may also start an advanced similarity search for this article.