TA’LIM SIFATINI OSHIRISHDA 3D GRAFIKANING O'RNI

Authors

  • Mamarajabov Odil Elmurzayevich
  • Abdiqayumova Mushtariy Otabek qizi

Abstract

Hozirgi kunda ta’lim sifatini yanada oshirishda 3D grafikadan keng foydalanilmoqda. Ta’lim sifatini oshirishda qog‘ozga asoslangan an’anaviy yondashuv ancha samarasiz boʻlishi mumkin, ayniqsa axborot texnologiyalari davrida oʻsib borayotgan  yosh avlod uchun. Shuning uchun ham, ta’lim sohasi talabalarga ma’lumot taqdim etishning yangi, oʻzgacha va interaktiv usullardan biri boʻlgan 3D grafik modellardan keng foydalanishni yoʻlga qoʻymoqda. 3D modellar talabalarga ilmiy tushunchalar bilan chuqurroq oʻzaro munosabatda boʻlish, uni toʻliq va aniq anglash imkonini berish, murakkab tushunchalar va nazariyalarni yaxshiroq tushunishga yordam beradi. 3D modellar an’anaviy ma’ruzaga asoslangan oʻrganish bilan kurashayotgan talabalarga yordam beradigan vizual va taktil oʻrganish tajribasini taqdim etadi. Misol uchun, vizual oʻrganuvchilar boʻlgan talabalar, murakkab ilmiy tushunchalarni 3D shaklida koʻrishlari mumkin boʻlsa, ularni tushunish va oʻrganish  osonroq boʻladi. Fan ta’limida 3D grafikaning yana bir muhim afzalligi - mavhum yoki murakkab tushunchalarni talabalar uchun qulayroq qilish qobiliyatidir. Misol uchun, 3D modellar tirik organizmlarda sodir boʻladigan murakkab jarayonlarni, masalan, inson tanasining ishlashini yoki hujayralar ichida sodir boʻladigan molekulyar jarayonlarni koʻrsatish uchun ishlatilishi mumkin. Bu modellar oʻquvchilarga an’anaviy oʻqitish usullari orqali tushunish qiyin boʻlgan ushbu jarayonlarni tushunish va tasavvur qilishni osonlashtiradi. Bu esa shuni koʻrsatadiki, 3D grafik modellar butun dunyo boʻylab fan sinflarida tobora ommalashib borayotganini. Hozir siz bilan 3D grafikaning bir qancha afzalliklari haqida tanishib chiqamiz.

References

Abduxakimovna, A. S., & Taxirjanovich, Z. T. (2023). Computer graphics as a tool for the development of students creative and intellectual abilities. образование наука и инновационные идеи в мире, 22(1), 140-142.

Abduxakimovna, A. S., & Nasiba, K. (2023). Computer graphics as a means for forming professional competences. образование наука и инновационные идеи в мире, 22(1), 146-147.

Mamarajabov Odil Elmurzaevich. (2022). Formation of students’ competence in the use of cloud technologies in the information educational environment. World Bulletin of Social Sciences, 8, 79-80.

Elmurzaevich, M. A. (2022, February). Use of cloud technologies in education. In Conference Zone (pp. 191-192).

Ilich, M. E. (2022, February). Problems of professional development of future teachers in the field of informatics. In Conference Zone (pp. 193-194).

Kadirbergenovna, B. L. (2022, February). Create 3d graphics with the hand of 3d max software. In Conference Zone (pp. 206-208).

Bagbekova Laylo Kadirbergenovna. (2022). Teaching computer graphics as a pedagogical problem on the basis of massive open online courses in information conditions. World Bulletin of Social Sciences, 8, 71-74.

Хасанов, А. А., & Ўроқова, Ш. Б. Қ. (2021). Цифровизация образования на современном этапе развития информатизированного общества. Scientific progress, 2(1), 300-308.

Qizi, U. S. B. (2021). Digitization Of Education At The Present Stage Of Modern Development Of Information Society. The American Journal of Social Science and Education Innovations, 3(05), 95-103.

Bakiyeva, Z. (2019). Program with opportunities 3D characters. Bridge to science research works, 49.

Downloads

Published

2024-05-28

How to Cite

Mamarajabov Odil Elmurzayevich, & Abdiqayumova Mushtariy Otabek qizi. (2024). TA’LIM SIFATINI OSHIRISHDA 3D GRAFIKANING O’RNI. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 478–482. Retrieved from http://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/1062