YAPONIYA OLIY TA’LIM TIZIMI BOSHQARUVI

Authors

  • K.Z. Mamatkarimov

Abstract

Yaponiya taʼlim tizimi olti yillik boshlangʻich maktab (6–12 yoshli bolalar uchun), uch yillik oʻrtani oʻz ichiga olgan “olti-uch-uch-toʻrt” tizimini qoʻllaydi. 13–15 yosh), uch yillik oʻrta maktab (yaʼni 16–18 yoshdagilar uchun toʻliq oʻrta yoki oʻrta maktab) va toʻrt yillik universitet. Toʻqqiz yillik boshlang'ich va toʻliq oʻrta maktab majburiydir. Ta’lim, madaniyat, sport, fan va texnologiyalar vazirligi ma’lumotlariga koʻra, oʻrta maktab bitiruvchilarining yuqori foizi (2013 yilda 98,4%) oʻrta yoki tegishli maktablarda oʻqidi, taxminan yarmi (53,2%) oliy ta’lim darajasida ta’lim oldi.  "Olti-uch-uch-toʻrt" tizimiga amal qilmaydigan ba’zi maktablar mavjud, masalan, tibbiyot, farmatsevtika va stomatologiya maktablari.

References

Adachi, T. (2002). Gakuryoku tesuto hantai tousou [Akademik qobiliyatni milliy baholashga qarshi kurashlar]. T. Abiko, I. Arai, K. Iinaga, I. Iguchi, T. Kihara, K. Kojima va X. Horiguchi (Tahrirlar), Gendai gakkou kyouiku daijiten [Zamonaviy maktab taʼlimi entsiklopediyasi] (2-jild, 2-jild ) 378–379-betlar). Tokio: Gyosei.

Amano, I. (1983). Shiken no shakaishi [Test sotsiologiyasi]. Tokio: Tokio universiteti matbuoti.

Amano, I. (1992). Daigaku nyuugakusha senbatsu ron [Universitetga kirish abituriyentlarini tanlash boʻyicha fikr]. IDE (Oliy ta’limni rivojlantirish instituti). Gendai no koutou kyouiku [Zamonaviy oliy taʼlim] , 338 , 5–12.

G.A.Majidova, K.Z.Mamatkarimov. Oliy ta’lim tizimida raqamli texnologiyalarning oʻrni. Educational Research in Universal Sciences. ISSN:2181-3575. 236-238 b.

Хасанов, А. А. (2012). Межпредметные связи как дидактические условия повышения эффективности учебного процесса. Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах устойчивого развития, 10(2), 142-143.

Ziyodulla oʻg‘li, M. K. Oliy ta’lim tizimida raqamli texnologiyalarning o ‘rni.

Downloads

Published

2024-05-28

How to Cite

K.Z. Mamatkarimov. (2024). YAPONIYA OLIY TA’LIM TIZIMI BOSHQARUVI. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 620–623. Retrieved from http://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/1093