ON THE IMPLEMENTATION OF THE PROBLEM LEARNING METHODOLOGY BASED ON A SYNERGY APPROACH

Authors

  • Usarov U.T. Samarkand State Architectural and Construction Institute
  • Imamnazarov D.H. Samarkand State University
  • Kuvandikov E.O. Tashkent Technical University named after Islam Karimov
  • Shaminova S.K. Academic Lyceum of Karshi branch of Tashkent University Information Technologies

Keywords:

problem learning, synergetics, pedagogical synergetics, synergetic culture of personality

Abstract

This study examines in detail an overview using the theory of a synergistic approach to the implementation of a problem-oriented method of teaching students.

References

Словарь иностранных слов. Москва, 1988.

Большой энциклопедический словарь. Москва, Санкт-Петербург. 1993.

Новейший философский словарь. Москва, 1998.

Хакен Г. Синергетика. Москва, 1980.

Махмутов М. И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории. Москва, 1975.

Волчегурский Л. А. Внедрение необходимо и реально // Вестн. высш. школы. Москва, 1976. № 10. С. 20-23.

Ильина Т. А. Проблемное обучение — понятие и содержание // Вестн. высш. школы. Москва, 1976. № 2. С. 39-48.

Тарасова Э. П. Проблемные задачи в учебно-познавательном процессе Смоленск, 2010.

Бранский В. П., Пожарский С. Д. Глобализация и синергетический историзм. Санкт-Петербург, 2004.

Downloads

Published

2021-12-13

How to Cite

Usarov U.T., Imamnazarov D.H., Kuvandikov E.O., & Shaminova S.K. (2021). ON THE IMPLEMENTATION OF THE PROBLEM LEARNING METHODOLOGY BASED ON A SYNERGY APPROACH. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 1(1), 135–142. Retrieved from http://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/22