WAYS TO IMPROVE THE EFFICIENCY AND QUALITY OF MATHEMATICS LESSONS IN ELEMENTARY GRADES

Authors

  • Bayonova Nozima Samarkand State University

Keywords:

improving the quality of education, mathematical education, junior schoolchildren, formation, teaching methods, universal learning activities

Abstract

In the main directions of the implementation of education in primary and secondary schools, the tasks of improving the quality of education, educating students and preparing them for work are set.  Now the issue of improving the efficiency and quality of lessons in elementary school is becoming even more relevant.  Currently, there are various ways to improve the efficiency and quality of lessons, such as non-standard lessons, the use of various teaching technologies, the organization of independent work of students in the classroom and other ways.

References

Оганесян В.А. и др. Методика преподавания математики.- М.: Просвещение, 1980.-368с.

Окунев. А.А. Спасибо за урок, дети! – М.: Просвещение,1988.-

Педагогика. Учебное пособие/ под ред.П.И. Педкосистого.- М.: Педагогическое общество России, 1988.- 640с

Питюков В.Ю. Основы педагогической технологии: Учебно- практическое пособие, 2-е изд., испр. и доп.- М.: «Гном – Пресс», Московское педагогическое общество, 1999.-192с

Рыжик В.И. Математика в школе// Журнал.-2003.- №5

Харламов И.Ф. Педагогика.- Мн.: Университетское, 2002.-560с

Чтобы урок был не в тягость, а в радость. Методическое пособие/ В. А. Куликова.- Из опыта работы.- 95с

З.Г.Таджиева, Р.И.Сидельникова, М.Э.Жумаев Методика преподавания математики в начальных классах, Турон-Икбол 2011. 112с

Джумаев М.Е, практикум по методике преподавания математики в начальных классах. (O для дома ) Ташкент. "Учитель" 2004.204 С.

Downloads

Published

2023-04-27

How to Cite

Bayonova Nozima. (2023). WAYS TO IMPROVE THE EFFICIENCY AND QUALITY OF MATHEMATICS LESSONS IN ELEMENTARY GRADES. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 2(2), 109–115. Retrieved from http://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/528