CURRENT ASPECTS OF THE STUDY OF ANCIENT EGYPTIAN ART

Authors

  • D.J. Tulanova Tashkent State Pedagogical University named after Nizami
  • D.A. Tulyanova General secondary school No. 203 of Tashkent city

Keywords:

relevance, art, genre, artist, stage, school, pictorography, work, mastaba, museum, education

Abstract

This article considers the opportunities necessary for more effective assimilation of the topics of the art of Ancient Egypt, which is one of the important parts of the discipline of the history of fine arts. Ancient Egypt is the territory where one of the 7 miracles was created, and which has survived to this day. The study of the fine arts of Ancient Egypt is the foundation of knowledge that shapes the growth and development of the future artist-educator.

References

Н. Абдуллаев. Санъат тарихи 1 том. Т.- «Ўқитувчи» 1986 й. 22 б.

Н.А. Дмитриева. Краткая история искусств. Книга 1.М.- «Искусство» 1996. Стр.24.

D.J.Tulanova. Tasviriy san’at tarixi. Darslik. Т.-“LESSON PRESS” 2019 y.37-45b.

ТУЛАНОВА, Д. Ж. ЕВРОПЕЙСКИЙ ЖУРНАЛ ИСКУССТВОВЕДЕНИЯ И КУЛЬТУРОЛОГИИ. ЕВРОПЕЙСКИЙ ЖУРНАЛ ИСКУССТВОВЕДЕНИЯ И КУЛЬТУРОЛОГИИ Учредители: Premier publishing sro, (1), 8-15.

Уланова Д. Ж. Актуальные Вопросы изучения творческого наследия Русских Художников в развитии пейзажной живописи Узбекистана // European Journal of Arts, 2023, №1. – С.3–10. DOI: https:// doi.org/10.29013/EJA-23-1-3-10

Akhmedov Mukhomod-Umar Bakhridinovich, . (2022). THE IMPORTANCE OF FOLK APPLIED ART IN THE FORMATION OF YOUTH CREATIVE ACTIVITY. CURRENT RESEARCH JOURNAL OF PEDAGOGICS, 3(02), 142–156. https://doi.org/10.37547/pedagogics-crjp-03-02-23

Абдирасилов, С. (2021). ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОЕ ИСКУССТВО УЗБЕКИСТАНА В ПАТРИОТИЧЕСКОМ И ЭСТЕТИЧЕСКОМ ВОСПИТАНИИ ШКОЛЬНИКОВ. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. https://doi.org/10.36074/logos-19.03.2021.v4.42

Talipov, N., & Talipov, N. (2021). CREATIVE TECHNOLOGIES FOR THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ CREATIVE ACTIVITY THROUGH ART EDUCATION. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. https://doi.org/10.36074/logos-19.03.2021.v3.12

Талипов, Н., & Талипов, Н. (2021). ТАЛАБАЛАРНИ БАДИИЙ ТАЪЛИМ ОРҚАЛИ ҚОБИЛИЯТЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. https://doi.org/10.36074/logos-09.04.2021.v2.50

Kholmuratovich, M. K., Mardanqulovich, A. S., Ravshanovich, J. R., Sharifovna, K. U., & Shodiyevna, B. O. (2020). Methodology of improving independent learning skills of future fine art teachers (on the example of still life in colorful paintings). International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(05), 285-288.

Абдирасилов Сунатулла Файзуллаевич, & Назирбекова Шахноза Ботировна (2017). Компьютеризация и информатизация художественно- практические занятия в обучении студентов. Инновации в науке, (12 (73)), 21-23.

Kodirov Mahmudjon Mukhammadjonovich, (2022). FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF TEACHERS OF FUTURE TECHNOLOGICAL EDUCATION. CURRENT RESEARCH JOURNAL OF PEDAGOGICS, 3(10), 34–41. https://doi.org/10.37547/pedagogics-crjp-03-10-06

Нуртаев, У. Н. (2022). Основы Искусствоведческой Подготовки Студентов Средствами Национального Искусства. European Journal of Interdisciplinary Research and Development, 8, 46-50.

R.R. Jabbarov. Patterns in applied art of the uzbek folk // European Journal of Arts, 2023, №1. – С.11–14. DOI: https://doi.org/10.29013/EJA-23-1-11-14

Jabbarov, R. (2023). Zamonaviy tasviriy san’atda qalam tasvirning o‘rni qanchalik muhim. Global Dunyoda Ilm-Fan va ta’limdagi innovatsion rivojlanishning zamonaviy trendlari, 1(3), 228–232. https://doi.org/10.47689/ STARS. university-pp228-232

Jabbarov, R., & Rasulov, M. (2021). FURTHER FORMATION OF STUDENTS’ CREATIVE ABILITIES BY DRAWING LANDSCAPES IN PAINTING. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. https://doi.org/10.36074/logos-30.04.2021.v2.09

Nazirbekova, S., Talipov, N., & Jabbarov, R. (2019). Described the Educational, Scientific, and Educational Institutions of the Miniature. International Journal of Progressive Sciences and Technologies, 15(2), 364-367. doi:http://dx.doi.org/10.52155/ijpsat.v15.2.1192

Валиев, А. Н., Туланова, Д. Ж., & Гуломова, Н. Х. (2018). Современные педагогические и инновационные технологии обучения на занятиях по черчению. Молодой ученый, (3), 183-184.

Туланова, Д. Ж., & Гуломова, Н. Х. (2018). Технология и условия проведения дидактических игр в процессе преподавания черчения в вузе. In Образование как фактор развития интеллектуально-нравственного потенциала личности и современного общества (pp. 89-93).

Tulanova, D. (2021). Imaginary line in landscape painting of Uzbekistan. Academicia: an international multidisciplinary research journal, 11(2), 773-778.

Саидалиев, С. С., Гуломова, Н. Х., & Туланова, Д. Ж. (2017). Методы эффективного использования законов перспективы при обучении изобразительному искусству. Молодой ученый, (7), 462-469.

Саидалиев, С. С., Гуломова, Н. Х., & Туланова, Д. Ж. (2017). Методы эффективного использования законов перспективы при обучении изобразительному искусству. Молодой ученый, (7), 462-469.

Juraxanovna, T. D., & Abdusalom Kizi, N. M. (2021). Creativity And Pedagogical Activity Of The Academician Of The Art Academy Of Uzbekistan, Holder Of The Order Of Friendship Of Peoples - Janis Salpinkidi (Dedicated To The 75th Anniversary Of The Artist And Teacher). The American Journal of Social Science and Education Innovations, 3(06), 123–127. https://doi.org/10.37547/tajssei/Volume03Issue06-21

Туланова Дилноза Журахановна (2022). ФОРМИРОВАНИЕ И СПЕЦИФИКА РАЗВИТИЯ ПЕЙЗАЖНОЙ ЖИВОПИСИ УЗБЕКИСТАНА. European Journal of Arts, (1), 8-15.

Tulanova, D. J. (2019). Landscape figure as a part of integrated teaching in fine art in plenary practice. International Journal of Academic Research and Reflection, 8, 83-85.

Туланова, Д. Ж. (2020). Творчество и педагогическая деятельность академика художественной академии Узбекистана, кавалера ордена дружбы народов Яниса Салпинкиди. In АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ ИСКУССТВА: ИСТОРИЯ, ТЕОРИЯ, МЕТОДИКА (pp. 132-134).

Downloads

Published

2023-05-16

How to Cite

D.J. Tulanova, & D.A. Tulyanova. (2023). CURRENT ASPECTS OF THE STUDY OF ANCIENT EGYPTIAN ART. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 2(2), 248–255. Retrieved from http://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/572