PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE FORMATION OF A GENERAL ECOLOGICAL CULTURE DURING TEACHER TRAINING IN CHEMISTRY EDUCATION

Authors

  • D.A. Karimova Navoi State Pedagogical Institute
  • A.S. Urinova Navoi State Pedagogical Institute
  • M.B. Kurbonova Navoi State Pedagogical Institute

Keywords:

teacher, education, environmental thinking, ecological culture, production ecology.

Abstract

The article describes the pedagogical conditions that contribute to the formation of an ecological culture among future chemical education teachers. The formation of ecological thinking among students is considered in the context of the unity of teaching and upbringing as purposeful processes of forming a system of values.

References

Бидова Б. Б. Познавательная активность студентов как психолого-педагогическая проблема // Образование и воспитание. - 2016.- № 2.

С. 64–66.

Болотский А. А. Формирование познавательной самостоятельности студентов как психолого-педагогическая проблема // Молодой ученый. -2016.- № 12. - С. 824–827.

Гайнеев Э. Р. Конкурсы профессионального мастерства как средство формирования опыта творческо-конструкторской // Методист. - 2009.

№ 5.- С. 43–47.

Гайнеев Э. Р. Деятельностно-компетентностный подход в реализации ФГОС как средство повышения квалификации педагогов // Методист. 2013. № 1. С. 44-49.

Каримова Д.А., Хатамова М.С. «Особенности контроля знаний у студентов-заочников». Сборник научных статей по итогам работы Международного научного форума Наука и инновации- современные концепции, Россия, 2019. стр.25-30.

Каримова Д.А. Профессиональное воспитание студентов. Педагогическая наука и ее методологические проблемы в контексте современности. Сборник статей республиканской научно-теоретической конференции. Бухара, 2017. стр.100-101.

Downloads

Published

2023-11-01

How to Cite

D.A. Karimova, A.S. Urinova, & M.B. Kurbonova. (2023). PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE FORMATION OF A GENERAL ECOLOGICAL CULTURE DURING TEACHER TRAINING IN CHEMISTRY EDUCATION. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 2(3), 176–180. Retrieved from http://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/735