ОБУЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ СОЗДАНИЮ ЛОГИЧЕСКИХ ИГР С ПОМОЩЬЮ PYTHON

Authors

  • Кабилжанова Насиба
  • Эргашева Насиба

Abstract

В данной статье подробно рассматривается методика обучения студентов созданию логических игр с помощью языка программирования Python. Обосновывается выбор Python в качестве инструмента обучения, перечисляются преимущества данного подхода, а также детально описываются этапы обучения, методы оценки знаний и дополнительные ресурсы.

References

Zakirova, F. M., & Abdurakhmanova, S. (2020). The use of multimedia technologies for the development of intellectual skills of students. Theoretical & Applied Science, (9), 24-29.

Saidiabzal, S. (2023). Comparative analysis of programming languages used in education. образование наука и инновационные идеи в мире, 22(1), 151-153.

Mamarajabov Odil Elmurzaevich. (2022). Formation of students’ competence in the use of cloud technologies in the information educational environment. World Bulletin of Social Sciences, 8, 79-80.

Ilich, M. E. (2022, February). Problems of professional development of future teachers in the field of informatics. In Conference Zone (pp. 193-194).

Ilyich, M. E. (2023). Big data analysis in education. World Bulletin of Management and Law, 23, 74-76.

Bagbekova, L. (2020). Distance education system as a new form of teaching. Theoretical & Applied Science, (9), 12-14.

Kadirbergenovna, B. L. (2022, February). Massive open online course basic requirements for digital educational resources. In Conference Zone (pp. 187-190).

Sharofat, O. R. (2023, May). Electronic learning resources and requirements for their creation. In International Scientific and Practical Conference on Algorithms and Current Problems of Programming.

Qizi, U. S. B. (2022). The role of video production in modern pedagogical technologies.

Bakieva, ZR, & Muxammadkhujaev, BB (2018). Zamonaviy animatsiya va maktabgacha yoshdagi bolalar: media savodxonligi masalasi. Sharqiy Yevropa ilmiy jurnali , (2).

Бакиева, З. Р., & Мухаммадхўжаев, Б. Б. (2018). Возможности информационно-коммуникационных технологий в формировании личности учащихся.

Downloads

Published

2024-05-26

How to Cite

Кабилжанова Насиба, & Эргашева Насиба. (2024). ОБУЧЕНИЕ СТУДЕНТОВ СОЗДАНИЮ ЛОГИЧЕСКИХ ИГР С ПОМОЩЬЮ PYTHON. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 144–147. Retrieved from http://ijournal.uz/index.php/jartes/article/view/985